2010. július 29., csütörtök

Kistücsök étterem


Eklektikus élményt nyújtott. Az étel kitűnő volt, a hely kicsit még "csárdás, szocreál beütésekkel". A kiszolgálás gyors, figyelmes. A választék meglepő, de ez biztos trendi, hogy összesen kb. 20 étel közül lehet választani. Nekem kicsit drága, és kicsit féltem, hogy majd jönnek a "köpetnyi adagok", mi meg jól éhen maradunk...
Nem maradtunk éhen, sőt, az elsőre kevéskének látszó adagok pont elegek voltak.

Az étterem a Balaton déli partján, Balatonszemesen található.
Nem először jártunk náluk. Évekkel ezelőtt egy párszor ebédeltünk már itt, bár akkor szerintem még nem volt ekkora híre az étteremnek, és akkoriban a hagyományos magyar konyhát képviselték, ha jól emlékszem. Most így visszaemlékezve nem volt semmi extra, olyan, "megálltunk, ettünk, jó volt" étterem volt.

Most már nagy a híre, szinte mindig tömve van. A kerthelyiségben rengeteg asztal, hála az égnek, nem a műanyagszékes megoldással, hanem csinos kis székekkel, igényes terítéssel, a nyári napsütésben ernyők alatt fogyaszthatjuk el az ebédet, vagy vacsorát. 

Ami egy kicsit zavaró volt, hogy az étterem "benti" része eklektikus képet fest. Olyan, mintha még folyamatban lenne az étterem felzárkóztatása a modernül berendezett éttermek közé. 

Igényes a teríték.

Nekem zavaró a lambéria, az apácarácsos söntés, és a pados megoldású boxok. Zavaró, mert valami modern berendezésű éttermet vártam. Az étteremben asztalok is vannak a boxok mellett, körülöttük normális, ülhetőnek látszó székekkel. (Halálom amikor trendi, dizájnos székeken feszengek, amin kitörik a hátam, vagy nem tudom kellően behúzni magam az asztalhoz. Egy étteremben ne legyen karfa a széken, semmi szükség rá. Itt is van karfás szék, de ha jól emlékszem, nem mind az. Vagy igen? Nem széken ültünk, hanem boxban, ezért erre nem emlékszem.)

Van napi kínálat, egy főétel, és egy desszert.
Az étlapot hosszasan böngésztük, nehéz volt a választás. Nekem azért, mert először "leakadtam" az árakon... 990,- egy leves??? Jesszus... 

Aztán, valahogy nem találtam semmit, amit nagyon megkívántam volna. Hosszas olvasgatás után a következőkre esik a választás:

Előétel:

Csirkemájas levendula zselével

Leves:

Kovászosuborka-krémleves kaporhabbal

Főétel:

Ropogós csülök sült hagymákkal
Sertéstarja serpenyős burgonyával


Ez itt a leves:


Nem meglepően kovászosuborka íze van. Tulajdonképpen olyan, mintha leturmixoltuk volna az uborkát. Friss íze van, nekem furcsa, így levesnek, de finom. 

Az előétel:




Ami nagyon, nagyon tetszett, hogy friss, meleg kenyeret kaptunk az ételekhez. Az előételem finom, a levendula ízű zselé érdekes, engem kicsit zavartak benne a virágok, amiről egy döglött molylepke jutott az eszembe, de ez az én egyéni problémám, ettől még az étel kitűnő. A vinaigrettes salátamix nekem nem hiányzott volna hozzá, de elfogyott az egész. A zselé érdekes, valaki megjegyezte, hogy mint az átlátszó lábkrém... Nekem ízlik, de nem fogom éjjel nappal levendulával tömni magam, az biztos. 

A friss, meleg kenyérért hatalmas pirospontot adnék. Kis lépés az étteremnek, hatalmas plusz az ételek mellett, ami elvarázsolja az embert. Ma már a magára valamit adó étterem magának süti a kenyeret, ha mégsem, akkor is igazi házi kenyeret szolgál fel. Egy jó kenyérrel engem levesznek a lábamról. Az ételek előtt "megérkező" kenyérkosár sokat elárul. Ha képesek megszáradt, másnapos kenyeret felszolgálni, akkor az ételekkel kapcsolatban sem számíthatunk semmi jóra... 
Itt ez nem így van. A kenyér még meleg, ropog a héja. Tökéletesen kíséri végig a vacsoránkat.

Jöjjenek a főételek.

Ropogós csülök sült hagymával:



Isteni a hagyma, és a csülök is. Hatalmas mennyiségű hagyma érkezik a tányéron, egy jóképű csülökkel. Köretként petrezselymes krumplival. Tökéletes. Ízes a hús, ropog a bőr. A hagyma mennyei! (Imádom a hagymát... minden mennyiségben jöhet!)

A következő főétel, a sertéstarja serpenyős burgonyával:


Ez az én vacsorám volt. Először kevésnek látszott, aztán alig bírtam begyűrni. A hús puha, szaftos, a krumpli és a hagyma tökéletes hozzá. Remek étel, jó döntés volt ezt kérni.

Ennyi. 
Nem ettünk mást. Egyrészt nem bírtunk volna, bár a desszertnek külön rész van a gyomrunkban, most mégsem maradt hely. 
Másrészt, 990,- Ft-ért nekem drága egy madártej, vagy egy almatorta.

A borok drágák. Értem én, hogy segítenek választani, és értem én, hogy meg kell fizetnem mindent, a kiszolgálást, a borpincét, de 1400,- Ft egy fél deci borért sok. Nekünk sok. 
Ráadásul,  Badacsonyból érkeztünk, tehát annyira nem is hiányzott a bor...

Viszont, ha már az "italoknál" tartunk, plusz pont megint, hogy van szóda! Ez is extra, mert sok helyen nem hajlandók, csak ásványvizet felszolgálni, ami viszont nem ugyanaz...

A toalettek gyönyörűen felújítottak, tiszták, modern berendezésekkel a higiénia szolgálatában.

Az étterem kaotikus képe kicsit zavaró, de csak azért, mert nem ezt vártam, hanem egy csili-vili felújított, trendi bútorokkal berendezett éttermet. Magam sem értem, hogy miért vártam ezt, talán a híre miatt?
Az étel kitűnő, és a boxokkal sincs gond, mert jó, ahogy van. 
A kaotikussága furcsa, de az ételek abszolút ellensúlyozzák az egészet. Nem tudom, hogy a belső marad e ilyen, mert ha a háziasság alátámasztása a cél, akkor is lehetne még mit finomítani az összképen. Felesleges az apácarács, olyan, mintha ott felejtették volna. 

Ha valaki nem ilyen kekec, mint én, és van olyan szerencsés, hogy a kerthelyiségben ebédel a napernyők alatt, fel sem fog tűnni neki, ez az egész. Egy jót fog enni, jól fogja érezni magát.

Összességében jó volt. Jót ettünk, jól laktunk. 

Az étteremről bővebben itt:  www.kistucsok.hu

9 megjegyzés:

Csibe írta...

Jó kis beszámoló (ismét)! Majd egyszer...ha arra járunk :)

Raindrop írta...

Mi nyaranta hónapokat lakunk szemesen, rengetegszer ettünk már a Tücsökben. Heti 1-szer biztosan. Még a kutyánkat is engedték bevinni a kerthelységbe, mi mindig ott ültünk, hátul a bal sarokban. :) Akkoriban (9 éve először), balatoni viszonylatban középkategóriás áraik voltak. A hírnévvel együtt mentek fel az árak, de a minőség nem változott. Régen is a kedvencünk volt, és máig az, bár az áraik igen húzósak lettek. Nem is járunk már annyit... sajnos.

szepyke írta...

Csibe, majd egyszer, ha ráértek...:)

Raindrop, hát igen... Jó, sőt nagyon jó a konyha, de horror drága...:(

GasztroRéka írta...

Örülök,hogy te is írtál róla!:) Angélával nem találkoztál?
Amit te mondasz a berendezésről az áll,én hagyatkozom az ízlésedre.:)

szepyke írta...

GasztroRéka, nem vele nem. Nem úgy mentem, hogy bárkivel is találkozzak.

Mi enni mentünk.:) Arra mentünk, éhesek voltunk. Ennyi.

Névtelen írta...

Szia Szepyke!

én már akkor is jó helynek találtam,amikor, a 70-es években jártam arra, anno a szüleimmel.

remélem, h jól emlékszem, de ez az étterem, már nem "mai db".

Szerencsére az étel minősége, ezek szerint nem változott.

szepyke írta...

Jdudar, régen én egyszer-kétszer ettem náluk. Akkor nem csalódtam, hozta, amit, kinéztem belőle. Nekem most egy kicsit borsosak az árak, és a mások által emlegetett sommelier felénk sem nézett, pedig elkértük a borlapot, mégse... Most így utólag nem értem, hogy mitől függ valaminek a tálalása, mert ugyanazt a levest több féle kivitelben láttam, mondjuk, már amikor ott voltunk, akkor is. A tulaj a mellettünk lévő asztalnál ült egy kisebb társasággal, köztük szerintem a fiával és a feleségével. Ez a társaság is máshogy kapta a kovászosuborka levest, mint ahogy mi...

Az étel jó volt, legalábbis nekünk ízlett, de szerintem drága.

Névtelen írta...

Igen, hát, ahogy irtad nem olcsó, nem hiszem,h a mi pénztárcánknak való.

Kivételezés? Érdekes,amít irsz, ilyet még nem is hallottam,h másképp kapod, mint a másik.

A tulajnak oda kéne figyelni a vendégre.

Kistarcsán van egy nagyon szuper hely, a NOSZTALGIA étterem, ami a főúton van, ami bevisz Gödöllőre, azthiszem,h az a 30-as út.
Na, ott szuper a kaja, nagy adagok, jó árak, és a tulaj mindenre odafigyel, kedvesek és barátságosak.Próbáld ki ha arra jársz.

szepyke írta...

Jdudar, szerintem a Nosztalgiáról már hallottam! Köszönöm, ha arra járok, benézek!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...