2010. július 26., hétfő

Borsópörkölt Chorizo kolbásszal


Nem is értem, hogy a borsópörkölt miért nem került még fel a blogra... Gyerekkorom egyik meghatározó étele, mert nagyon sokszor ezt ettem, amikor a -Mit ennél ebédre?- kérdésre nem tudtam a választ. A nagymamám biztos befutóként mindig ezt húzta ki a kalapból.

Most Chorizo kolbásszal készült. Már rengeteget hallottam erről a kolbászról, de még nem találkoztam vele. Egészen egy szombat délelőttig, amikor bevásárolni mentem, és ott vigyorgott a kolbászok közül. Vettem belőle egy ilyen helyes kis darabot:


Nem akartam többet, mert nem ismerem, és az ára sem hétköznapi.


Zöldborsópörkölt

Hozzávalók:
  • 50 dkg zöldborsó (mirelit is jó)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • só 
  • bors
  • 3-4 tojás
  • megszóráshoz őrölt pirospaprika
Az olajat melegítem, jöhet rá a pucolt, felkockázott hagyma. Üvegesre párolom, jön rá a zöldborsó, és só, bors. Puhára főzzük, ne maradjon leve! Ha puha, jöhet rá a felvert tojás, amivel átkavarjuk, úgy, mint a tojásos nokedlinél. 
Készen vagyunk!

Tálaláskor megszórjuk őrölt pirospaprikával, de ezt eleve a hagyma párolásakor is hozzá tehetjük. 
Magában egy szelet kenyérrel, vagy sült virslivel, sült hússal, esetleg egy darabka sült kolbásszal királyi lakoma! 
Gyors, és egyszerű, de nagyon finom!
A chorizot darabokra vágtam, és kis olajon megpirítottam, majd az étel tetejére szórtam. A visszamaradt olajjal meglocsoltam az ételt is.

Chorizo: nem ájultam el. Semmivel nem jobb, mint egy normál magyar kolbász. Nekem még lehetne fűszeresebb is. 

Maradunk a jól megszokott magyar kolbásznál, annak szerintem nincs párja.


Könnyű, gyors nyári vacsora, ebéd, kánikulában kifejezetten ajánlott, mert az egész nem több, mint 15 perc alatt elkészül!

7 megjegyzés:

Unknown írta...

De jól néz ki! nyami :)
Küldenél egy tányérral mailen?
hihihi

Andi írta...

Még sohasem ettem, de milyen nagyszerű kaja.
Ki is próbálom majd!
Nagyon guszta.

Mary írta...

Nagyon guszta! Tényleg gyors lehet!

dorkamoka írta...

Nalunk ez vega kaja, mi mindig fott tojast raktunk a borsoporkoltbe a vegen. Nokedlivel isteni!:)

Belly írta...

Nálunk is nemtudommitennék kaja.Mi tojás helyett tejföllel dúsítjuk.Szintén nokedlivel,de fodros nagykockatésztával is menő

szepyke írta...

Juhász Andrea, küüüüüüüüldöm!:))

Andi, tényleg az, és gyors. Nagyon gyorsan elkészül!

Maryenne, igen, tényleg az!

Dora, főtt tojást? Nokedlivel tényleg Isteni!:))

Belly, nah, tésztával még soha nem hallottam, finom lehet!:)

Unknown írta...

Én régóta készitem, de ici-picit másképp. Csak annyiban, hogy tükörtojást ütök bele, helyesebben a borsóba sütöm meg a tükörtoját. Mennyei finom és guszta a szemnek is. Zöldségzöldet lehet még rászórni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...