2009. december 3., csütörtök

Répatorta...

Hoztam még pár képet róla...

Tortának sütve:


Ebből a tésztából készülhet muffin is:










Van egy nagyon, nagyon, nagyon jó répatorta receptem, amit anno Suzitól kaptam, és valódi amerikai recept. Imádom! Akkor ettem először répatortát, amikor Suzi anno sütött nekünk egy még itthon tartott hálaadásra. Jah, akkor ettem először édesburgonyát, strucc nagyságú pulykát is, és akkor találkoztam először a gravy-vel is... Hány éve is volt??? Talán 8, vagy 9? A receptet megszereztem, megsütöttem és már réges-régen feltettem a netre, megtalálható egy csomó helyen, például ITT is.

Sok-sok répatortát ettem már, de bizton állíthatom, hogy az "enyémnek" nincs párja! (Jó, mindenki ezt mondja, de ez tényleg iszonyat finom!) A Philadelphia krémsajtot felcserélhetjük másra, mert az eredeti, nem a legolcsóbb, de egyszer azért próbáljuk ki vele, hogy milyen az igazi...

Hozzávalók:
  • 2,5 dl cukor (ha nincs hozzá mércénk, 25 dkg-nyi cukor)
  • 4 tojás
  • 3 dl olaj
  • 5 dl reszelt sárgarépa (40 dkg)
  • 5 dl liszt (ha nincs hozzá mércénk, 30 dkg liszt)
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 teáskanál fahéj

A krém hozzávalói:
  • 1 doboz natúr Philadelphia krémsajt (20 dkg)
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • 10 deka vaj (nem margarin)
  • 2 dl porcukor (10-12 dkg)

A cukrot, tojásokat, olajat összekeverem. Hozzáadom a reszelt sárgarépát, elkeverem, a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, fahéjat. Kivajazott, lisztezett tepsibe öntöm. 180 fokos sütőben kb 35-45 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy mikor sült meg. A krém hozzávalóit összekeverem és a már kihűlt süteményre simítom. (én tepsiben sütöm a kb 30 x 40 cm-es változatban, de csinálhatunk belőle muffint is, és kis marcipán répával díszíthetjük)

És ennyi!
És aki ezt megsüti, azt bizton számíthat rá, hogy az emberek utcákat fognak róla elnevezni, (rólam már van utca elnevezve, gondolom, hogy emiatt...) vagy a vállukra véve végig cipelik az utcákon és virágesővel szórják be!
Tényleg! Nem viccelek! Remek sütemény, próbáljátok ki!

A tésztába keverhetünk diót is, nálunk sajnos az egyik fontos dió utálata miatt nem mehet, pedig azzal is remek!

A második, harmadik képen lévőbe egy marék dió is került.


Az első képen szereplő répatortánál a torta tetejére kerülő krémbe került némi reszelt répa... csak a színe kedvéért...:)





64 megjegyzés:

trinity írta...

Én is imádom a répatortát!! Épp így-sok krémmel a tetején....Jujj, de megkívántam....

Limara írta...

Mentettem, hamarosan megcsinálom! Köszi a receptet! :))

Ági írta...

Hát én még soha nem ettem répatortát, pedig jártam a hazájában, de valahogy nekem olyan furi volt, hogy répa van benne. Azt hiszem ki kellene próbálni, annyian dicsérik. És azt mondod, hogy ez a tuti?!... Mentettem a receptet. Köszi.

Edit írta...

Szia!
Mi a pláne a répatortában? Mert... mi van ha kihagyjuk a répát? Gondolom, a répa íze nem érződik ki. Vagy igen? Vagy... ad valamilyen különleges ízt? Bocsi, de még nem ettem, ezért kérdezek hülyeséget. Nekem is fura, nem nagyon tudom elvonatkoztatni a levesben főtt répától. :-D Hogy olyan, süti ízű legyen. :-))

Wise Lady írta...

Én leszek a kivétel, nem szeretem a répatortát különösebben, de valójában az eddig kóstolt amerikai süteményekről azt gondolom, hogy nem nagy durranás egyik sem. Sokat kipróbáltam pedig.

szepyke írta...

Trinity, szerintem ez a legjobb, amit valaha ettem, pedig, ahol lehet, ott próbálkozom vele...

Limara, majd meséld el, hogy milyen volt!:)

Ágianyu, nekem is furcsa volt, nem is akartam enni belőle. Szerintem olyasmi, mint a most felkapott cékla.. Abból is már minden készül, még fagyi is, én meg még mindig a savanyúságnál tartok belőle...
És igen, szerintem ez a tuti, bár Zsuzsi feltett receptjét még nem próbáltam, de szerintem ez a legjobb!:)


Edit, édes és nem répának érzed. Ha nagyon vékonyra reszeled, észre sem veszed, csak hogy olyan jó szaftos a tészta. Ha megcsinálnám, és eléd tenném, nem mondanád meg, hogy miből van. Mint írtam, én először nem akartam megpróbálni se, de a krémmel a tetején, tökéletes. Szaftos, édes, szóval, tényleg nagyon finom. Egyébként én volt, hogy nem mondtam, meg, hogy van benne répa, mert a legtöbben úgy állnak hozzá,mint először én, vagy,mint Te, hogy a répa az köret, vagy leveszöldség...
Pedig így is nagyon finom! Tényleg!:)

Wise Lady, én meg nem próbáltam ki sokat, max ezt, meg a browniet, szerintem mást nem. Nem tartom sokra az amerikai konyhát, főleg nem süteményben, illetve, nem az én világom, ezért nem is kóstolgatom őket. Ezt is nagy unszolásra próbáltam csak ki, és szerintem érdemes volt.

mandy tarragon írta...

egyik barátnőm büfézik, mindig így szoktam neki köszönni: "Csókolom, répatorta van?" Egyszer annyira megunta, hogy sütött nekem :)
Majd kipróbálom, mert hátha így hajlandó lesz megenni a répát a párom is :)

Vesta írta...

Egyetértek veled, a Philadelphiát kár lenne lecserélni (egy kis citromlé nagyon jó még a krémbe) és én is imádom a répatortát!

Ancsika írta...

Nekem is van répatorta receptem, de nem ilyen! Ezt mindenképp kipróbálom, mert a férjem meg van veszve érte. Mondjuk én is!!! :))))

szepyke írta...

Mandy, ha nem mondod meg neki, észre sem fogja venni! Garantálom!:)

Vesta, igen, a répatorta megdöbbentően finom sütemény. És a citromlével kapcsolatban teljesen igazad van, mint ahogy a Philadelphiával kapcsolatban is!:)

Ancsi és képzeld, nekem beugrott, az egyik múltkori muffinod, amin lepke volt a tésztából, hát azt ebből is lehet! Egyébként meg, a Te ügyességeddel, és gyönyörű képeiddel, biztos jobban meggyőzünk mindenkit, hogy ez igazán finom dolog!:)

KryaSpirit írta...

Örülök, hogy van egy zöldség amit szeretsz!:))mádom a répatortát, bár én a tojás nélküli verziót sütöm, de az is isteni jó!

Jade írta...

Jajjj, de nagyon szeretem! Es meg eddig soha nem probaltam ki a suteset. De majd ez szerint a recept szerint keszitem el az elsot. Majd jelentkezem az eredmennyel!

szepyke írta...

Benzsi, azért szerintem elég sok zöldséget szeretek.
Például a sárgarépát (fehéret nem), a babot, a salátákat, a krumplit, a hagymát bármilyen verzióban, a spárgát, a borsót, a zöldbab zsenge változatát... És biztos tudnék még írni, majd gondolkodom rajta!:)
Jah, kukorica, paprika. Lehet, hogy ennyi? :)

szepyke írta...

Judith, mindenképpen, mivel onnan "jött", ahol vagy!:))))
És majd mesélj, mert kiváncsi vagyok!:))))

Garffyka írta...

Nyamm-hamm, nagyon szeretem, minden változatát, utoljára muffinnak sütöttem dióval, de, SZEPY, nagyon finom darált mákkal helyettesítve a diót.
Mentettem a recepted, meglesz sütve :)

szepyke írta...

Garffyka, a mákért egyedül én vagyok oda, ha mákkal sütöm, akkor meg kell ennem az egész tepsivel... Viszont, mondasz valamit, mert így csak az enyém nem kell adnom senkinek...
(Akarom a sütőmet, most!):(

Kipróbálom a mákos cuccost! Hu, imádom a mákot, ha lehetne, kanállal enném.. Amikor bejglit sütök, a töltelékét kanállal meg tudnám enni,mind a negyven dekát...
:))))))

Suzi írta...

Nagyon nagyon finom. Lehet valtozatra a repat kihagyni es zucchinit hasznalni. Ugy is nagyon finom.

szepyke írta...

Cukkinivel??? Jé!:))))

Suzi írta...

Yes, igen cukkinivel. :>

Lucja írta...

Tegnap megsütöttem, tényleg finom, köszi a receptet. Akinek sok reszelt répa megmarad (mint nekem), annak ajánlom, készítsen belőle salátát. Tartárral,reszelt almával, reszelt hagymával nagyon finom.

szepyke írta...

Lucja, örülök, hogy ízlett!

A répát én sima vajaskenyérre is szoktam reszelni!

Zsuzsi írta...

Láttam ám! Majd megsütöm.

Andi írta...

Még sohase ettem, marha jól néz. a tetején az a valami, na az felcsigázott!!!!

szepyke írta...

Zsuzsi, csak a kép miatt tettem be újra.:)

Andi, próbáld ki, érdemes!

trinity írta...

Akkor újra kérek, sok krémmel:)))

szepyke írta...

Trinity, már küldöm is!:)

Anni74 írta...

Én kezdő szakács vagyok. A dl (pl. a porcukornál) dkg-ot jelent?

szepyke írta...

Anni74, nem, az dl.Az amerikai receptek legtöbbje cup-ban, azaz csészében mér, ez az egyszerűbb nekik. Így dl-ben van megadva, hogy mennyi kell belőle. Lemérjem, hogy az dekára mennyi?

szepyke írta...

Anni74, lemértem, és mellé is írtam, hogy dkg-ra mennyi kell!

Anni74 írta...

Nagyon szépen köszönöm szepyke. Meg fogom csinálni.

szepyke írta...

Anni74, helyes, aztán majd mesélj, hogy milyen lett!:)

GasztroRéka írta...

Muffinként csináltam meg most Húsvétra. Nincs domináns répa íze,sőt nem is érezni benne,inkább a répa egy természetes édesítőszer.:) Nagyon nagyon finom,könnyű. Ahogy elnézem a többi répatorta recept sokkal macerásabb.
Meg kell kóstolni és meg kell kóstoltatni ennyi,utána úgy sem lesz senkinek sem nyugta...:)
Rosszindulatú megjegyzés meg miért érkezik? Én sem írom minden ételhez amit olvasok és nem szeretem,hogy nem szeretem.

szepyke írta...

Réka, nem volt rosszindulat, maximum nem értés.
És tényleg nincs domináns répa íz, kellemesen szaftos tészta, jól eltalált kombinációja a krémmel!:)

cosmokilroy írta...

Mekkora doboz Philadelphiára gondolsz a receptben? Kis doboz (125g) vagy nagy? Köszi előre is! :) Alig várom már, hogy megsüssem!!! :)

szepyke írta...

Cosmokilroy, elég a kicsit hozzá, de ha rám hallgatsz, nagyobbat vegyél, mert nagyon finom a krém csak magában is...:)))

Én már csináltam úgy, hogy helyettesítettem mascarponeval, abból, természetesen a kisebbik kell, vagy kicsepegtetett tejföllel is Isteni, de a Philadelphia a legjobb hozzá, úgy "autentikus"...:)))) Majd mesélj, hogy milyen lett!

Suzi írta...

elkészítettem a hétvégén, és nagyon nagy sikere volt! :) pedig valamiért mindneki húzta a száját a répatorta gondolatától... nagyon jó recept!!! köszönjük!

szepyke írta...

Suzi, nagyon örülök, hogy ízlett!:)

Ami írta...

Viszem a recit! Húsvétra ilyet szeretnék készíteni! :)

Névtelen írta...

SZIASZTOK!

NEM AKAROK OKOSKODNI, DE AZ 5 DL LISZT AZ KB. 30DKG! MÁR CSAK HA ABBA BELEGONDOLUNK,HOGY 2,5 DL CUKOR 25 DKG AZ 5 DL LISZT SEMMIKÉPP NINCS 50 DKG MIVEL A CUKOR JÓVAL NEHEZEBB FAJSÚLYÚ.

szepyke írta...

Névtelen, a hétvégén sütöttem és pont ezekkel az arányokkal. Viszont igazad van abban, amit írsz, ezért valamikor lemérem pontosan! Köszönöm, hogy szóltál miatta, hamarosan hozom a dkg-ban megadott súlyt, de ahogy írtam, ez a megadott arányokkal is tökéletes lesz!

Dorothyea írta...

Szia Szepyke!

Én is megsütöttem már a tortát 2X is a dl szerinti arányokkal és teljesen tökéletes és nagyon fincsi volt! -csak azért írtam,hogy az 5 dl liszt biztos nem 50 dkg ha valaki inkább mégis a dkg-os mennyiségekhez ragaszkodik az is képben legyen ill. kezdő háziasszonyok is boldoguljanak:) Köszönjük a receptet!

szepyke írta...

Lemértem mindent, javítottam a hozzávalóknál a lisztet. Ami most szerepel súlyban, az tökéletes!

Névtelen írta...

Hali
egy kérdésem lenne csak
a sajt
én csak szendvicskrémet találtam philadelphiából
az gondolom teljesen más
helyettesíthető valamivel esetleg?

szepyke írta...

Mascarponéval is helyettesítheted. Illetve, ha van a közeledben Aldi, náluk van egy olyasmi, hogy "Frischkäse", ami friss sajt... abból a natúrt vedd meg, én már azzal is csináltam és tökéletes volt vele!

Névtelen írta...

Na megcsináltam:)
Találtunk krémsajtot :)
Lehet én rontottam el valamit, de nekem mintha nagyon olajos lenne
nem lehet hogy sok az a 3dl olaj?
Tovább nem lehetett sütni mert megégett volna
szerinted?
Egyébként Fini nagyon csak cupákos lett így elsőre:)

szepyke írta...

Ez ilyen, "szaftos"... sima étolajjal csináltad, ugye? Látatlanban azt mondanám, hogy ilyennek kell lennie, de hát, nem látom, hogy milyen...:)
Ez egy szaftos tészta, és igen, az olajtól lehet, hogy tömény, ezért kell rá a sajtkrém, mert az tompítja...:)

Névtelen írta...

Aha, sima étolaj
hát ha így gondolod akkor megnyugvás nekem hogy nem rontottam el:)
Köszi a válaszokat és magát a receptet.
Előre beharangoztam hogy répatorta lesz, nálunk mindenki izgatottan várta, nem izéltek hogy 'hú, répa..' :)
És még azok is kérték a receptet akik nem eszik meg a répát alapból :))
Szóval köszi a receptet, a siker nem maradt el:)

szepyke írta...

Mondtam, mondtam!:))) Köszönöm, hogy visszajeleztél!:)

És készítsd majd el a répát lecserélve cukkiniból is!:)

nyunyó írta...

Szia! Szeretném megsütni életem első répatortáját, de nagyon izgulok, mert meglepetés lesz. Sok receptet átnéztem, de azért szimpatizálok a tiéddel mert rengeteg dicsérő hozzászólás van hozzá. Mégis egy valami elbizonytalanított, sok hasonló recept van, csak jóval kevesebb olajjal. Szerinted ha az olajat csökkentem 1,5-2dl-re, de az összes többi hozzávalót meghagyom, akkor nagyon elrontom? Az nem baj ha nem lesz annyira szaftos, sőt.

szepyke írta...

Szia Nyunyó! Szerintem ne csökkentsd az olajat, mert nagyon száraz lesz. Nem fogod tocsogósan szaftosnak érezni, kell bele az olaj.
Miért félsz egyébként az olajtól vagy csak a "zsiradékot" akarod csökkenteni?

nyunyó írta...

Nem az olajtól félek, hanem a tocsogóságtól. Meg tényleg sok receptet láttam, ahol szintre grammra pontosan ugyanezek a hozzávalók, csak az olaj kevesebb.

szepyke írta...

Ez egy nagyon régi recept, mondhatnám,hogy ez az alap és ebből dolgozik mindegyik más, de ennyire nem vagyok nagyképű...:)
Ne arra gondolj, hogy ragacsosan tocsogós lesz ez a sütemény. Ha le akarod venni az olaj mennyiségét, én azt mondanám, hogy maximum 2,5 dl-re vedd le. :)

nyunyó írta...

Rendben, köszönöm a segítséget. Majd beszámolok, hogy hogyan sikerült.

nyunyó írta...

Megsütöttem... Biztos én vagyok a béna, mert nekem borzasztó sokáig tartott mire a közepe is átsült (Te a sütő melyik funkcióján sütöd?). Igazából mire a közepe is szilárd halmazállapotú lett (a végén már kettévágva sütöttem, mert egyben fel sem tűnt hogy a közepe még folyik, pedig szurkáltam), addigra a teteje megégett. De hála a kitartó kapargatásnak az ünnepelt ebből nem vett észre semmit. Bár utólag mikor elmeséltem a torta kalandos történetét mindenki jót derült rajta.
Az íze viszont isteni volt.

szepyke írta...

Milyen funkción? 180 fokon. :) Én egy 30 éves gázsütőben sütöm...egy Karancsban.
Miben sütötted, milyen vastag volt a tészta, mekkora volt az sütőforma?

nyunyó írta...

Kapcsos tortaformában sütöttem, abban a sima vékony lemezes fajtában (bár alufólia is volt alatta, mert különben ereszt a forma :-) )
Kb. 26cm átmérőjű lehet.
Alsó-felső sütésen és arra gyanakodom így utólag, hogy lehet hogy hőlégkeverésen kellett volna.

szepyke írta...

Az alsó-felső légkeveréshez nem tudok hozzászólni, nekem olyanom nincs, én csak 180 fokon sütöm. A légkeverés az sokszor szárít inkább, nem?
Nem tudom, hogy mi lehetett a gond... Én ezt már annyiszor megcsináltam, és soha nem volt vele gond. :O

Névtelen írta...

Nem barnacukor kell bele?

szepyke írta...

Nem, de tehetsz bele azt is, vagy xilitet. Amikor ez a recept íródott, még nem nagyon tudtuk, hogy mi az a barna cukor...:)))

Gabriella írta...

Ó, ez klassz! :)

szepyke írta...

Köszönöm!:)

Unknown írta...

Sajnos nem találtam több boltban sem Philadelphiát, ezért mascarponét vettem. Ahhoz is tegyek vajat és cukrot?

Unknown írta...

Több boltban sem találtam Philedelphia krémsajtot, ezért mascarponét vettem. Ahhoz is tenni kell vajat és cukrot?
Köszi.

szepyke írta...

Andrea Veres, szerintem vajat nem kell. Kicsit folyósabb lesz, de azzal is tökéletes! Cukrot tegyél hozzá, mert a mascarpone alapban ízetlen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...