2009. június 21., vasárnap

Visszaveszik a Pet Palackokat!!!


Több hiper visszaveszi a Pet Palackokat vásárlás után! (Cora, Tesco, Auchan) Mondjuk először kifizetjük a pénztárnál a palackok utáni környezetvédelmi díjat, majd a blokk ellenében visszaválthatjuk a palackot, visszakapva a pénzünket. Én csak azt nem értem, hogy azt mondják az okosok, hogy a műanyagról át, vagy vissza kellene térnünk az üvegre, magyarán üveges palackokat kellene vásárolnunk, amit utána visszaválthatnánk, és azt újratöltve csökkenthetnénk a káros anyagok előállítását, tehát nem kellene annyi Pet palack, mert az üveggel ki lehetne váltani azt.
De: biztos, hogy velem van a baj, de én nem nagyon találok üvegben mondjuk vizet. Üdítőt meg szintén nem. Maximum bort, sört, szörpöt, befőttet. Miért nem lehet üveges üdítőt kapni?
De akkor hol az üveg? Hol a megoldás? Lehet, hogy akár jó úton is járhatunk ezzel, hogy visszavihetjük a palackokat, és pénzt kapunk érte. Ezzel a megoldással már látni kellene azon alagút végét, amit a műanyagpalackok okoznak? Én eddig is szelektíven gyűjtöttem a műanyagot (is), de látom, hogy sokan még mindig simán a kukába dobják. Viszont nem látom, hogy üveges üdítők, vizek jelennének meg, még nem. Pedig a visszaváltás már az év elejétől működik. Lehet, hogy a gyártás során kellene átállni az üvegre, nem mindig az emberekre várni? Hiszen, úgymond a gyártók szoktattak rá minket a műanyagra. Nem mi kértük, vagy igen? Biztos akkor oka volt, hogy miért jó a műanyag, most meg biztos, hogy van oka, hogy miért nem... Ki tudja, hogy mi... (Vigyázat, nagy összeesküvés elmélet gyártó vagyok!) Jah, most válság van, gondolom, most lehet erre fogni, hogy nincs pénz... Ez a válság is csak olyan "parasztvakítás". A benzin árát növelik, ha ugrik az EURO, ha változik az ÁFA, de lefele soha nem sikerül mennie az árnak. Úgy vagyunk hülyének nézve, ahogy kell. Szinte mindenben. Ebben mi lehet a csavar? Mert nagyon jó helyen kopogtatnak, amikor mindent úgy próbálnak letolni a torkunkon, hogy árt a környezetnek, de sok-sok dologban kiderült már, hogy ez ott ahol eldől a dolog, pont mindegy tényező...

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

A helyzet az sztem, hogy a magyar lusta = lusta visszavinni a göngyöleget. Vagy égő a visszaváltás, mert látszik, mennyi fogyott.

A műanyagot/dobozt mennyivel könnyebb kidobni! S egyébként az is csak nálunk trend, hogy közel egy árban van az üveges és a dobozos. Tőlünk nyugatabbra sokkal drágább az eldobható, éppen szennyező volta miatt. Nem is veszik, hanem szépen visszaváltják az üveget!

Milene írta...

Na ezt nem értem én sem! Hol az üveg? Miért nincs?
Mondjuk nagyon utáltam gyerekkoromban visszahordani az üres üvegeket. (Akkor még volt kólás, meg üdítős üveg is.) Viszont az érte kapott zsebpénzt meg szerettem:)
Fiatal asszony koromban a zacskós tejet mifelénk kísérletképpen üveges tej váltotta. Nagyon szerettük, praktikus volt. Mégis sikertelen lehetett a kísérlet, mert 2 év elteltével nem lehetett üveges tejet kapni, csak dobozosat :(

szepyke írta...

A tőlünk nyugatabbra lévők meg úgy engedik hozzánk a saját szemetüket, mintha nem számítana, hogy az úgyanolyan környezetszennyezés, csak éppen nem a saját földükön csinálják. Igen, tényleg előbbre vannak, de mintha ott is csak az számítana, ami ott helyben van, a globálra tesznek ők is.

Citromfű, én is hordtam az üvegeket és tényleg jó kis zsebpénzkiegészítés volt.

chilii írta...

Épp a múlt héten olvastam, hogy Salgótarjánban összeomlik az üveggyártás :( no comment :(

szepyke írta...

Hát, tényleg no comment...

GeGe írta...

Környezetvédelem? Na persze.. ezzel az akcióval csak a túlfogyasztásra ösztönöznek. Még véletlenül se vegyél visszaválthatót.. Különben is: látni akarom a Tesco hulladékbegyűjtési engedélyét..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...