2009. június 3., szerda

Tejberizs

Ez egy olyan desszert, amiből soha nem lehet eleget csinálni. Nem lehet, mert melegen és hidegen is remek desszert lehet. Reggelire, vacsorára, vagy csak úgy. Ha mégis túl sok lenne, kihűtöm, megy bele egy kis tejszín, és gyümölcs, így gyümölcsrizs lesz belőle. Én fahéjas porcukorral szeretem, és általában szétégetem vele a számat, mert nem győzőm kivárni, míg kihűl...
Hozzávalók:

  • rizs

  • víz

  • tej

  • vaj

A rizst megmossuk, és annyi vízben, amennyi ellepi, feltesszük főni. Figyeljünk rá, mert könnyen leég. Ha elfőtte a vizet, öntsük fel tejjel, mehet bele egy kevés vaj, és só. Főzzük puhára, de most fokozottan figyeljünk rá, mert a tejjel még könnyebben odakap. Én a cukrot szinte csak a végén teszem bele. Ha tejberizsnek tálalom, fahéjas porcukkoral megszórom.


Ha gyümölcsrizsnek csinálom, megfőzöm, és kihűtöm. Felverek egy kevés tejszínt, (volt már, hogy csak belekevertem, felverés nélkül, úgy is jó volt!) és belekeverem, illetve keverek bele gyümölcsöt is, ami lehet bármi, amit szeretek. Ez nálam eléggé limitált, így őszibarack és meggy szokott belekeveredni.


9 megjegyzés:

Gelvia írta...

Nyami nyami :) Szeretem, de ügyetlen vagyok, és nem tudom elkészíteni :)

Az előző bejegyzésed elindított bennem egy nosztalgiázást. 3,5 éve nem lakom Pesten. Az egész olyan távoli. És ahogy olvastalak, és olvastam a hozzászólókat, rájöttem, hogy annyira nem hiányzik, hogy azt elmondani sem tudom. Járunk fel, mert nyilván a szüleim ott élnek, na de az, hogy én egy napnál többet ott legyek, számomra már lehetetlennek tűnik.

Erzsébet hídnál laktam, Ferenciek tere Astoria között. Kéregetők, hajléktalanok, ablakmosók, és tönkremenő kis magyar kereskedők....

Annyira egyetértek Veled, elképesztően szimpi ahogy írsz. Mi is megnézzük, hogy mi a MAGYAR!!!! és elképedünk sokszor úgy, mint Te a csokin. Lassan már nem marad semmink. :(

Ami viszont meglepett, az az, hogy írtad, hogy 15 éve volt kb. az ablakmosós sztorid... :O én meg voltam róla győződve, hogy kb. velem egyidős vagy :) (én aug-ban leszek 28)

Na jó hosszan írtam... csak annyira tetszett a bejegyzésed, meg kellett szólalnom.

Jaaa, és ma vettem észre, hogy írtál a libuskáinkról :) természetesen mindenkit várunk szeretettel :) Akár gyereknek, akár libapásztornak :D ;)

szepyke írta...

Látod, mondtam, arra leszünk egymásnak, hogy kisirjuk magunkból a dolgokat. :)) Érdekes, hogy én mostanában érzem úgy, menni kéne. De betoji vagyok, és félek az egésztől. Mennék is, meg nem is. A múltkori bejegyzésben is leírtam, néha úgy érzem, hogy UFO vagyok itt, mert annyira más vagyok, aztán kiderül, jópáran UFO-k még velem együtt, csak nem mondják ki, hogy elegük van ebből az egészből. Tényleg, borzasztó, ami itt folyik. Kb 16 éve nem járok BKV-val. Ami egy aluljáróban van, azon napi szinten omlanék össze. Néha olyan vagyok, mint egy mimóza. Nem tudom nézni a szegénységet, pedig azt látni mindenhol. Elszegényedő idősek, alig megélő fiatalok. Közben meg van egy réteg, aki nem tud mit kezdeni a pénzével. És ha most nagyon belemennék, (mert pillanatok alatt bele tudom magam lovalni...) akkor írhatnám, hogy megint minket terhelnek majd, az uszómedencés luxusban élők, meg meglógnak minden elől. Mi balekok fizetünk meg mindent. Közben meg végig kell néznünk, hogy hogy szegényedünk mind el. Hogy hogy mennek csödbe a családi vállalkozások, mert nem tudják fizetni az adót, a villanyt, mert eladhatatlan a termés, mert ha meg is veszik tőlük, olyan áron, hogy majdnem ők fizetnek érte, hogy megvegyék tőlük... Nem véletlenül írtam, hogy ausztriában például nem találsz más nemzetiségű boltot. Ott nincs multi, multi hátán, sőt! Például szigorúan bezárnak szombaton este 6-kor. Ott nincs vasárnap is minden nyitva. Itt meg? Amikor bevezették a Tescoban, hogy éjjel-nappal nyitva lesznek, annyira sajnáltam őket, mármint a dolgozókat. Ha nem tetszik, mehet az utcára. Szörnyű. Vagy inkább borzasztó. Nem tudom ésszel felfogni, hogy még mit lehet velünk megcsinálni? Sokszor eszembe jut, hogy tanultuk, József Attila versét, amiben van egy pár szó: s háltak az uccán... Itt a környékünkön egy család él egy autóban! Hova tartunk, és meddig lehet ezt még, és egyáltalán??? Ahogy öregszem, egyre jobban felháborít minden. És tehetetlen vagyok, csak néha kiírom magamból...
Nem vagyunk egyidősek, én 71-ben születtem, és köszönöm, hogy megszólaltál. Nagyon egyezik a véleményünk, és ez jó, mert nem vagyok egyedül ezzel... :)

Wise Lady írta...

Egy trükk. Veszek egy nagyobb fazekat és öntök bele vizet. Erre teszem a tejberizses kisebb fazekat úgy, hogy a füle támaszkodik a nagy fazék szélén (szóval nem ér le az aljára). Kész a duplafalú edény, vízfürdőben fő a tejberizs, és nem tud odaégni. Nálunk is mindenki imádja.

trinity írta...

Tejberizsrajongó-szintén:)))
Ez az egy étel, amit csak mikróban főzök-különben leég...
De Wise Lady ötlete is perfect!

Off: Budapest
Mi vidéken élünk, nem titok, Szombathelyen. A lányom most első éve van fenn Bp-en egyetemen és egyenlőre nagyon szeret ott....
Nem , nem hinném hogy a közlekedést, az aluljárók nyomorát kedvelné, szó sincs róla-ő egyenlőre az ottani barátaihoz, az egyetemi léthez kötődik....
Az itteni egyetem-na, az egy vicc sajnos...Szóval ez egy másfajta szituáció. Ettől még nem hinném, hogy ott akarja leélni az életét a 9. ker.-ben, ahol lakik....Legalábbis remélem, de nem úgy ismerem!

Wise Lady írta...

Én most kaptam állásajánlatot Pesten, mintha rámszabták volna, és persze magasabb fizu, de egyből elutasítottam. Kisgyereket nem vagyok hajlandó ott nevelni. Itt nagyon boldog az élete.
Trinity: két fiunk van fenn, de azért az vitathatatlan, hogy állásajánlat csak ott van. Itt nem kaptak munkát. Szóval az sem jó, ha hazajön a gyerek, de állást nem kap. Mocskos ügy ez.

szepyke írta...

Wise Lady, ez nagyon jó ötlet, tényleg ott kell állni különben mellette.

szepyke írta...

Trinity, én szeretek, szerettem itt élni. Mindig azt gondoltam, hogy nekem kell ez a pörgés, hogy negyed óra alatt ott vagyok bárhol. Éjjel elmehetek vásárolni, bármikor moziba, és ezek csak a hab a tortán dolgok. Szeretem azt is ahol lakom, élek (IX.ker :))
De annyi, de annyi olyan "ember" is él itt, akikkel rossz egy levegőt szívni. Mert el van billenve a világ. És igaza van Wise Ladynek, hogy munka itt van általában, de milyen? Mostanában azt hallom, hogy a nagyobb multik úgy vesznek fel embereket, hogy a próbaidő alatt nem adnak fizetést, csak ha az ember bevált???? Magyarán mondjuk három hónapig ingyen dolgoznak nekik. Ki tudja ezt megengedni magának, melyik fiatal? És mégis bevállalják, és közben éjszakat bevállalnak valami más munkát, amiből a rezsit fizetik és élelmet vesznek maguknak. És ezek a cégek persze visszaélnek ezzel... Próbaidő alatt úgy rugdalják ki őket, mint a szél. És ezt lehet. Ez is lehet.

Gelvia írta...

Látom sokakat érdekel ez a téma, na meg a tejberizs :)

Trinity: természetesen egy fősulisnak, vagy egyetemistának, vagy fiatalnak (mondom én, a nagy öreg :D ) sokkal több lehetősége van Penten. Ez tény.

Én is úgy voltam ezzel anno, hogy jó volt a belváros, hogy ott ment mindkét metrovonal, villamosok, buszok a város minden irányába... DE azt már nem tudnám elképzelni, hogy a kisgyerkőceimmel órákat kelljen autóznom, buszoznom, hogy friss levegőhöz juthassanak.

Szepyke :) nem kell félni a váltástól szerintem :D főleg ha benne van a környezeted is (bár még nm tudok sokat rólad) :) akkor irány vidék....

Megihlettél, azt hiszem írnom kell egy bejegyzést :)

szepyke írta...

Pusztag! Főleg attól tartok, hogy milyen munkát kapnék? Hogy élnék meg? Valahogy vágyom vidékre, de lehet, hogy elég lenne kezdetben valamilyen pestkörnyéki kisváros, település. Amikor mondjuk a Pilisben járok, nézegetem a házakat, itt laknék, itt nem, ez tetszik, jujj, ezt most vegyük meg! Mondjuk, magam sem értem, hogy mire tervezgetek így, mert persze nem nyertem mostanában se a lottón, se máson... Érik a gondolat, és ez már azt jelenti, egy folyamat elindult. Lesz ebből valami, előbb, vagy utóbb...
Várom a bejegyzésedet, de aztán meg ne ríkass!!! :))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...