2009. június 27., szombat

Spenótos tészta - kicsi és kicsit nagyobb fiúcskáknak...


Amikor x éve megnyitott az IKEA Budapesten hosszú sorokban álltunk, hogy bejuthassunk. Emlékszem, hogy hihetetlen dolgokat lehetett kapni, csak ámultunk és bámultunk. De volt még valami amitől én sárgultam az irigységtől. A gyerekjátszóban a labdák, amiben a gyerekek bújócskáztak, kúsztak, másztak. Én akkor olyan, de olyan irigy voltam arra, hogy nem akkor, vagy nem utána vagyok gyerek, hogy .... szóval, nagyon.
Ha, amikor én gyerek voltam, lettek volna olyan dolgok, amik most, lehet, hogy teljesen máshogy alakul az ízlésem. Lehet, hogy boldogan enném a tökfőzeléket, vagy szívesen fogyasztanám a halat, vagy ki tudja, hogy még miket ennék meg. Az, hogy szeretem a spenótot véletlen lehet.

Mert szeretem. Nagyon. Jó fokhagymásan, egy szép sültvirslivel, vagy egy tükörtojással, egy kis pörkölttel, vagy pirított, fokhagymás kenyérkockával. De szeretem a spenótot szinte mindenben. Emlékszem, egyszer, még amikor a munkahelyemen a közeli hotel éttermébe jártunk ebédelni, mert oda lehetett csak befizetni, spenót is volt a választható ételek között. Természetesen azt választottam, majd a pincér furcsán megjegyezte, hogy biztos azt akarok enni, mert választhatok mást is, valami sokkal finomabbat... Hát, én nem választottam mást.

Nem tudom, hogy mi a baj a spenóttal. A színe? De a zöld színnel mi a baj? Annyi zöld színű ételt eszünk. Akkor mi? Valamiért az rögzül a gyerekekben, hogy a spenót, az pfúúúúj kaja!
Nah, akkor kérem, most itt a lehetőség, hogy kedvezzünk azon kis és kicsit nagyobb gyermekeknek, akik nem szeretik a spenótot. És itt jön az, hogy milyen jó is most gyereknek lenni. Például, mert játszhatnak abban a labdás izében, vagy mert olyan tésztákat ehetnek, amik jópofák. Nekünk anno csak a betűtészta volt, de azzal is remekül szórakoztunk. Emlékszem rá, hogy a napköziben a paradicsomlevesben mindig kiírtam a tányér szélére a nevem. Szóval, remek játék volt. Tudom, már hallom is, hogy az étel nem játék. Tényleg nem az. Én sem szeretem, ha játszanak vele. De ez a tészta nem feltétlenül arra van, hogy a terepasztalon tologassuk a vonatokat belőle, lehet, hogy éppen csak arra, hogy jóízűen megegyük. És azok is megegyék, akik a spenótot esetleg nem szeretik annyira.

Vonat, repülő és még ki tudja micsodák:

Ez a vonat, remélem látható:

Itt a repülő:
Spenótos-tejszínes tészta hozzávalói:

  • 50 dkg fagyasztott spenót
  • 1 dl tejszín
  • bors
  • két gerezd fokhagyma
  • esetleg, angolszalonna
  • 50 dkg figurás tészta

Elkészítése roppant nehéz! A tésztát kifőzzük, közben a spenótot kiolvasztás után felmelegítjük, megy bele az aprított fokhagyma, a só, bors és a tejszín. Amikor kész, összeborítjuk és jól összekeverjük. Én sütöttem hozzá pár szelet angolszalonnát is, csak az íze kedvéért.


Jó étvágyat, és jó játékot!


Annyira friss, hogy jól látszik, hogy az első képen még "füstölög".

11 megjegyzés:

trinity írta...

Én az Ikeában természetesen rénszarvasosat vettem-de már megettük:)))
A spenót jöhet minden formában-igen, sok-sok fokhagymával!!!!!

szepyke írta...

A tészta nem IKEA-s, "sima" olasz...
Van egy másik félében, illetve még két féle van. Az egyik 18 éven felüli figurákat tartalmaz, és színes tésztából van... Nem merem megfőzni.
Tényleg nem...:DDD

lúdanyó írta...

Nem is láttam még ilyen tésztát! Gyerekeknek nagyon szuper lehet!
Azért vettél egy csomaggal a 18 éven felüliből is, ugye? :))

szepyke írta...

Lúdanyó, a 18 éven felülieknek valót kaptam... Egyenesen olaszországból érkezett. Szeretnéd, ha lefényképezném???? :DDD

Csak azt tudnám, hogy milyen ételt csináljak belőle...

Reni írta...

Én is vettem "sexy pasta"-t a barátnőmnek Rómában :)

Renata Kalman írta...

Én a cora-ban vettem kormánykerék formájút, a fiam vett rá. Durumtészta.

harmony írta...

nagyon szépek a fotók... legközelebb megpróbálkozom én is a spenóttal, mert nekem valahogy kimaradt az életemből eddig...

18 éven felüli tészta? hű kíváncsi lettem :D

mandy tarragon írta...

Multkor lakotarsam lepett meg bolognai rakott tesztaval. Ikeas renszarvastesztabol. Mit mondjak, kicsit furcsa volt. :)
A spenotot en is szeretem, kiskoromban is szerettem, es mar akkor sem ertettem, hogy mi ez a nagy fujjogas miatta. :) Tegnap Parom anyukaja kerdezte, hogy mit fozzon ebedre, mire en "valami fozeleket, mondjuk spenotot". Azt hitte viccelek :D

szepyke írta...

Renata, ez a mozdonyos is durumtészta, megnéztem a másik meg állatokat ábrázol. Van benne zsiráf, elefánt, oroszlán meg még egy csomó féle állat.

Lefényképeztem a korhatáros tésztát...
Ha akarjátok, feltöltöm, megmutatom, csak azt nem tudom, hogy hogy tegyem korhatárossá....

trinity írta...

A 18 éven felüli azt ábrázolja, amire gondolok??? Megenni elég bizarr nekem:DDDD
De ha belegondolsz, az is csak tészta-semmi több:)))

szepyke írta...

Trinity, feltöltöttem, csak nem merem be is aktíválni a bejegyzést...
Főleg a férfi nemiszervet ábrázolja...
Színesben. Piros, sárga, fekete..
De van benne a nőiből is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...